Sjuklingen och Höstkransen!

Idag är jag hemma från jobbet och är sjuk. Fick en penicillinkur utskriven av doktorn och nu får Daniel stå ut med att det skränar skräp-tv a lá; ”ensam mamma söker” osv. från övervåningen mest hela dagen. Jag är inte tok-sjuk, men har haft en infektion i kroppen som gått upp och ner i ca;2 veckor. Så idag sjukskrev jag mig från jobbet för att verkligen kurera mig och bli frisk! Jag och Daniel planerar att åka ut och vandra i helgen, så vill verkligen bli frisk nu!

Blev lite uttråkad av att vara hemma en hel dag, så jag gjorde en höstkrans. Den kan man ha som dekoration på tex matbordet eller på dörren. Så här kan man göra:

image

Vira en stomme av ståltråd och vira fast mossa tex.

image

Plocka det du vill ha på. Vad som helst, som är lite hållbart

image

Fäst allt genom att sticka igenom ståltråd i det du vill använda och tryck fast i kransen. Eller vira fast det.

Så här blev min:

image

image

/Emma

1 tanke på “Sjuklingen och Höstkransen!

Vad tycker du?