Nu grönskar det!

Jag och Daniel har varit i Marocko i ca 2 veckor och när vi kom hem hade trädgården fullkomligt exploderat! Vi var tvungna att bära in lite växter, för de fick inte plats i växthuset längre. Gurkor har vi redan skördat endel, men tomater verkar vara lite segare.Bild

Det är i alla fall väldigt mycket jobb att odla, men kul när man får resultat. Grönsaker i all ära, men lite färg ska väl till också. Vi har inte gjort några rabatter, det blir nog mer ett projekt för nästa år, eftersom mycket tid har gått till att fixa växthuset i år. Jag har i stället gjort en ”odlingsvägg”. Lite örter,jordgubbar och blommor, väldigt lättskött! Vad tycks?

Bild

Igår köpte jag en rosenbuske som vi ska plantera i en tunna framför huset. Mer bilder kommer när det är klart. Jag köpte också en klematis, som ska få klättra på våran pergola. Den kommer få rosa-lila blommor så småningom. Hoppas att jag planerade den djupt nog. Lite osäker på det..

Bild

Annars har jag planterat några ljuvliga blommor, Trädgårdsnäva som jag bara älskar! Egentligen ska de ha mycket plats att sprida sig i en rabatt, där de får blå-violetta blommor. Jag tänkte börja med krukor och kanske så småningom plantera ut dem när jag vet vart i trädgården de passar!

Bild

Är de inte fina? Som stora blåsippor!=)

Bild

//Emma

2 tankar på “Nu grönskar det!

    • Ja precis,armeringsjärn som fogats ihop till en spalje. Hade tänkt ha en klätterväxt där först,men tyckte detta blev bättre! Skulle sökert funka jättebra till en balkong också:)

Vad tycker du?