Vårkänningar!

Vilket fantastiskt väder i helgen! Här har all snö smält bort och jag har sett blad av snödroppar titta upp lite här och var i trädgården! För tillfället är det sjukstuga här hemma, med en elak hosta som vägrar ge sig. Men i helgen hann jag med lite vårfix ute! Tänkte även passa på att uppdatera om hur det går med sådderna!

Sådderna har det varit lite si och så med. Än så länge har bara en av alla de perenna fröer jag sått tittat upp, anisisop. Det tog ca. 1 månade för den att gro, men nu ser jag flera små plantor i det lilla minidrivhuset. Det syns inget tecken på liv bland de andra perennsådderna. Lite synd tycker jag, men jag väntar lite till och ser om det kommer något! Annars så har tomat, rödbladig basilika och 2 av 6 kardonfrön grott. Härligt att se! Blir kardonplantorna lika fina som jag hoppas, kommer jag samla in lite frön i höst och så mer nästa år!

Hur går det för er med era sådder? Har ni några tips för att få frösådd av perenner att gro?

/Emma

3 tankar på “Vårkänningar!

  1. Åh, vad söta den rödbladiga basilikan är! Jag har haft otur med sådana, men ändå lockar de mig!

    Mina chilisar växer fint och till och med tioåriga frön har grott! Överraskad blev jag. 🙂

Vad tycker du?